DE PLUIM : Noël De Meyere

ROESELARE – Elke Rondom zet een lezer iemand van zijn omgeving in het zonnetje.

 

Willy Ligneel

Sportieve duizendpoot Noël De Meyere is al een kleine dertig jaar lid van de Raad van Bestuur van de Sportraad van Roeselare, was tien jaar ondervoorzitter en neemt nu al tien jaar het voorzitterschap waar. Hij is ook ondervoorzitter van de Zwemvereniging en van Atletiekclub KAVR. ‘Daarnaast ben ik medeorganisator van West-Vlaanderens Mooiste en Roeselare Koerst. Verder heb ik heb nog engagementen in tal van andere verenigingen. Om het met de woorden van iemand anders te zeggen: Ik heb stress als ik niets om handen heb.’ Door zijn drukke leven heeft Noël geen tijd meer om zelf veel te sporten. ‘In mijn jeugdjaren was ik een verdienstelijk veldloper. Vandaag ben ik fietsliefhebber. Als ik wat tijd over heb, spring ik op de tweewieler.’ Zijn mooiste herinnering?  ‘Ik heb de sportieve carrière van Fred Deburghgraeve meegemaakt vanop de eerste rij. Van het prille begin van zijn carrière tot de hoogtepunten. Ook ben ik fier op de Crosscup in Roeselare. Wij hebben een Europese licentie. Hoe we van deze wedstrijd met 130 vrijwilligers een geslaagd evenement kunnen maken, vind ik fijn. Het is en blijft mijn geesteskind.’

bron: Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130515_00583226&_section=41879464&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb)

Categorieën: Uncategorized | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

