One goal in mind, the Eyof Games, and nothing else mathers.

Op een donderdagavond in oktober vorig jaar, kwam Alexander Doom samen met zijn jongere broer  Elias,  de rangen van KAVR vervoegen. Onze atleten wisten toen al dat die jongen heel wat in zijn mars had, hij  was immers net Belgisch kampioen en recordhouder op de 400m bij de cadetten geworden. Toen ik hem vroeg wat zijn plannen waren voor het nieuwe seizoen,  antwoorde  hij  “ ik wil volgend jaar naar de Eyof games, dat is mijn droom, en ik denk dat ik die selectienorm kan halen “.  Ik dacht die jongeman weet wat hij wil, de limiet voor deelname was nochtans geen makkie, maar toch ook niet buiten bereik, dat wist hij en daar geloofde hij in.  Met het winterseizoen voor de deur,  werd voor een rustige aanpak gekozen, vooral geen 400m lopen op het Bk, nochtans zijn specialiteit. Maar een piek in maart en een in juli zou een beetje van het goede te veel kunnen zijn. Er moest energie gespaard worden,  dus uitwijken maar naar de kortere sprints tijdens de winter.  Het accent van de training tijdens die periode lag hoofdzakelijk op snelheid, de specifieke uithouding kwam minder aan bod. In het voorjaar werd uitgekeken naar een aantal wedstrijden, met als doel de kwalificatie voor Utrecht.  Bij de eerste test al, het Pk op eigen terrein,  werd meteen de hoofdvogel afgeschoten. Met 49” 03  behaalde Alexander niet allen de provinciale titel maar ook de vereiste limiet. Vanaf dan kon in alle  “rust” de verdere voorbereiding naar het hoofddoel afgewerkt worden.   Dat er goed werk geleverd is gedurende de voorbereiding kan je hieronder zien.          finish

Proficiat Alexander,  een wondermooi moment.

De trainers :  Christ de pa van Alexander vroeg mij bij hun overkomst naar avr, “wie gaat er mijn zoon trainen ? “ Nu, ik ben de sprinttrainer bij onze club, maar wetende dat “Lexi”(*)   vorig seizoen het Belgisch record gelopen had, dacht ik “never change a winning team”. Dat team was pa en zoon. Toen heb ik het volgende voorgesteld  “ we doen verder op de ingeslagen weg, jij maakt een planning en de schema’s , ik  doe een controle  op eventuele tegenstrijdigheden qua trainingsmethodes . Zo zijn we aan de slag gegaan.  Wat die controles betreft, daar had ik weinig aan toe te voegen, goed werk.  De  pluim,  Christ ik ga die op uwen hoed steken, je hebt ze verdiend, proficiat trainer.

Lucien.

(*) Koosnaampje van z’n ma.

[webmaster] Er is ook een video van deze prestatie. Klik hier

Categorieën: Uncategorized | 2 reacties

Berichtnavigatie

2 gedachten over “One goal in mind, the Eyof Games, and nothing else mathers.

  1. christ

    Bedankt Lucien, je hebt een sporthart!!!!

  2. Heidi

    wat een mooi, ontroerend artikel! Tranen in de ogen !!! Proficiat aan vader en vooral aan zoon!

Geef een reactie

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

