Nieuwjaarswensen van de voorzitter

Voor de vierde keer op rij mag ik als voorzitter met veel trots en voldoening

iedereen een heel gelukkig nieuwjaar wensen. Het is leuk om jaarlijks de

bevestiging te zien dat alles crescendo gaat in onze club. Het ledenaantal, de

beleving, de prestaties van onze wedstrijdatleten en zeker niet te vergeten

ook die van onze joggers, het succes van onze nevenactiviteiten en de

tomeloze inzet van iedereen die bij onze vereniging betrokken is! Onze

blauwe bende wordt nog altijd meer en meer een begrip in de atletiekwereld!

Eén van de pijlers van dit succes is volgens mij de vriendschap die heerst

binnen onze vereniging. Atleten, trainers, bestuursleden en supporters

vormen zowel onder elkaar als tussen elkaar één grote groep, waar geen

plaats is voor jaloezie en nijd. We hebben allen het beste voor met elkaar en

wensen niets liever dan dat we samen onze eigen persoonlijke records

breken of onze vooropgestelde doelen bereiken. Gezonde concurrentie mag

er zijn maar laten we nooit of te nimmer vergeten dat onze vereniging wel

degelijk atletiekvrienden Roeselare heet.

Vandaar ook hier een warme oproep om die vriendschap die er is te

behouden en te koesteren. Elkaar te steunen en helpen waar nodig. En wij

zorgen dat jullie vereniging mee met jullie kan groeien. Stapsgewijs, soms

wat trager dan verwacht en een andere keer sneller dan gedacht. Maar weet

op het einde van de rit dat we er samen voor gaan.

Ik zou ook graag nog kort naar vorig jaar verwijzen. Ik hoop dat er nog

enkelen zijn die weten dat we vorig jaar een warme oproep hebben gedaan

om er het jaar van het kleine gebaar van te maken? Het zou me heel gelukkig

maken te weten dat er iemand vorig jaar eens aan gedacht heeft. Want zeg

nu zelf, niets doet soms meer deugd dan een onverwachte glimlach, merci of

een luisterend oor op het goede moment. Laten we dit vooral dit jaar ook niet

vergeten en hiervoor desnoods een extra inspanning doen!

En dit jaar zou ik graag nog wat hoger mikken, naar iets dat buiten onze wil

en macht om gebeurt. Ik wens jullie allen een goede gezondheid toe, want dit

is het begin van alles. Voor velen onder ons is gezond zijn normaal, iets waar

we veel te weinig bij stilstaan. Eigenlijk zouden we iedere morgen opnieuw,

alles wat we niet zien zitten, alles waardoor we ons slecht voelen, alle

problemen die we hebben moeten afwegen tegen het feit dat we mens zijn en

bovendien gezond zijn en bulken van het talent.

In een ideale situatie zouden we dus permanent gelukkig kunnen zijn.

Natuurlijk lukt dit niet altijd zo.

Toch hebben we veel hiervan zelf in de hand. Ik spreek uit persoonlijke

ervaring als ik zeg dat bij de meeste problemen praten helpt. Communiceer

over wat je niet gaat of waar je je slecht door voelt. Wees niet bang om

iemand in vertrouwen te nemen of duidelijk te maken aan je vrienden of

familie waar jij je slecht bij voelt. Voldoe niet aan de verwachtingen van een

ander maar maak tijd om je eigen verwachtingen te herkennen en na te

volgen.

Weet bovendien dat je ook bij AVR je trainers of bestuursleden kan

vertrouwen.

Grijp dit stukje van jullie gezondheid dit jaar dan ook stevig in de hand en

vergooi het niet aan dingen die het niet waard zijn.

Voor het gedeelte wat we niet zelf in de hand hebben, vooral voor dat dus,

wens ik jullie allen dus het allerbeste toe. En voor de mensen onder ons die

toch geconfronteerd worden met ziekte, wens ik alle sterkte en hoop toe. Ik

geloof in wonderlijke gebeurtenissen, ‘t is een onderdeel van mijn liefde voor

het leven, durven dromen en geloven in zaken die sterker zijn dan onszelf.

Geef dus nooit op!

Gelukkig nieuwjaar!

 

Benjamin Six

Categorieën: Uncategorized | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

