BK meerkamp door de ogen van een atleet

Het begon allemaal toen ik op school een sms’je kreeg van mama dat ik geselecteerd was voor het Bk meerkamp. 38 atleten waren ingeschreven en enkel 20 mochten deelnemen. Later vernam ik dat Elias er ook bij was. De dag van de meerkamp zelf had ik heel wat zenuwen maar ik had er wel zin in! Wat meteen opviel bij aankomst in de topsporthal, is dat het er zeer rustig was vergeleken met de andere wedstrijden indoor. Mijn eerste discipline was 60mH; ik liep meteen mijn PR, namelijk 10.47! Een schitterende start van mijn meerkamp. De eerste discipline van Elias was verspringen en hij sprong dan ook meteen naar een PR; 5m20. Mijn 2de discipline was hoog, dat ging wat minder, ik heb helaas ‘maar’ 1m45 gesprongen, ik had graag tenminste 1m48 gesprongen aangezien mijn beste prestatie 1m49 is… De volgende discipline van Elias was kogel, waar hij ook meteen een schitterende worp doet van 10m88! Mijn volgende uitdaging was ook kogel, dat liep niet zo vlot maar in de 3de poging smeet ik dan toch mijn PR namelijk 7m74. Inmiddels was Elias begonnen met polsstok en evenaarde zijn beste prestatie van 2m60. Na dit nummer zat zijn eerste dag er al op… Ik had nog 2 disciplines te gaan. De volgende was verspringen. Dit ging redelijk goed en had meteen een PR gesprongen, nl. 4m32. Mijn 3e PR van de dag! Nu nog de 800m lopen, ik zag het redelijk goed zitten tot ik er aan begon. Na de eerste ronde had ik ongelooflijk zware benen, maar wat wil je, het was ook al mijn 5de discipline op één dag! Toch liep ik nog een redelijke tijd van 2.44.98. In het eindklassement werd ik 15de  met 2477 punten. Nog een PR!

Zondag moest Elias nu nog zijn laatste 3 disciplines afwerken. Zijn eerste was de 60H waar hij ook meteen een PR liep; 9.57. Hoog liep wat minder maar daarom niet bepaald slecht, hij sprong 1m50. Dan volgde nog de 1000m als afsluiter, die hij ook schitterend aflegde in een toptijd van 3.05.24. In het eindklassement werd hij 7de met 2852 punten. Het waren 2 geslaagde dagen! Ik heb er alleszins van genoten en ik denk Elias ook! Hopelijk zijn we  volgend jaar er opnieuw  bij , maar dan bij de scholieren!

 

Camille

 

Categorieën: Uncategorized | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

