Belgisch kampioenschap masters, einde indoor seizoen.

Ja,  het laatste Bk indoorkampioenschap is zaterdag  12  maart  2016  de verleden tijd ingegaan , gelopen mag je zeggen .   “ Veteranen” die nu als masters door hun geliefkoosde atletieksport lopen en springen of werpen, krijgen gewoonte getrouw  de eer, om het  “ in zaal atletiek gebeuren ”  af te sluiten, althans wat titelwedstrijden betreft. Naast de nationale titel was  er ook een provinciaal podium voorzien, je kon dus twee keer kampioen worden in één wedstrijd.

Zes masters van avr hebben er  een dag uitstapje  van gemaakt. Lieve, Kurt, Virginie, Hilde, Gudrun en ikke melden ons aan bij de  jury  in de Gentse topsporthal.   Gudrun Bonte mocht als eerste van ons gezelschap via de oproepkamer naar de start van haar wedstrijd gaan, zijnde  de rechtstreekse finale 400m in de categorie w45.  Met bijna twee egale rondetijden na een goede start,  verzekerde Gudrun zich van winst, met bovenop de gouden medaille nog een strek verbeterd pr,   meteen een eerste podiumplaats voor het avr SIXtet.   Na  de reeksen 400 m voor vrouwen waren de heren voor de korte sprints gevraagd  de spikes aan te binden.   Kurt Verstraete (m40)  kreeg af te rekenen met een valse start van een concurrent in z’n reeks 60m.  Door een beetje ingebouwde voorzichtigheid bij de herstart, lukte een verbetering van zijn pr niet, er kwam toch wel een goede chrono op ’t scorebord, bovendien goed voor de provinciale titel.

Het volgende bevel “op uw plaatsen” was voor mij bedoeld, maar het relaas van m’n 60m sprint ga ik wat naar achter doorschuiven.  Virginie Catry (w35),  nog onzeker van deelname de dag voordien,  werd door het elektronisch aankomst systeem als derde gerangschikt, een stek die zij op voorhand als doel gesteld had.  Leuk als het vooropgestelde uitkomt, een goed gevoel krijg je dan, “ik loop ook nog de 200m “ zei Virginie meteen na aankomst.  Met die rugklachten had ik dat afgeraden, maar net  als een pitbull zijn tanden in een prooi zet dan lost hij niet meer,  zij ook niet !.   Eerst nog de reeksen 200m mannen, Kurt wist met een zeer goede tijd zijn reeks te winnen,  was daar best tevreden mee, ik ook zeker weten. Kort daarna stormde  Virginie,  haar tegenstandsters duidelijk achter haar houdend naar de nationale titel.  Voor Hilde Hindryckx (w 35) zijn die sprintjes wel iets te kort,  ze moet minstens een paar rondjes kunnen draaien om het een wedstrijd te noemen die haar ligt.  Een  1500m , geen spek voor mijn bek,  Hilde daarentegen maalt gewoon de rondjes door haar afstandsmolen. Een sterke concurrentie hield haar van het podium af.  Hilde m’n petje af voor uw prestatie.  Sterke prestaties op de loopnummers van avr,    maar er was meer te doen dan lopen die zaterdag,  op de kampnummers vielen er ook medailles te rapen.  Lieve Sambaer (w 50) was op het binnenterrein daarmee bezig terwijl het lopen aan de gang was. Lieve ingeschreven voor kogelstoten  en hinkstap,  verbeterde haar pr gevoelig met de kogel, wat haar meteen een bronzen medaille rijker maakte. Een technisch moeilijke  tripple-jump wedstrijd bracht Lieve, ondanks wat fysieke hinder,  een zilverkleurige medaille op.   Trots op onze atleten zou ik nu afsluiten maar ……

Drie plus één gratis.

Eigenaardig hoe een masterkampioenschap in de hogere (leeftijd)  categorieën kan verlopen.  Ik had gehoopt op  een sub negen seconden  en een  tweede plaats  bij het overschrijden van de finish, maar ’t draaide eventjes anders uit,  pas uit het startblok vertrokken kreeg ik last van een contractuurke waardoor ik niet voluit kon versnellen. Het gevolg was een nipte sub tien”, maar ik kreeg wel de gouden plak van Belgisch kampioen om m’m nek gehangen. Normaal had ik maar twee tegenstanders waarvan er eentje afwezig was die met griep geplaagd zat.  De andere kwetste zich tijdens de opwarming, zo stond ik er alleen voor in mijn categorie. Na drie sterk gelopen titels kreeg ik er een vierde gratis bij,    echt niet leuk om zo …………, wacht maar tot volgend jaar, “  I’ll be back “.

 

Lucien.

Categorieën: Uncategorized | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

