WK Polen

Alexander Doom WK Polen
Eindelijk kreeg ik het lang verwachte telefoontje, waar we als 4x400m team al niet meer op rekenden. Maandagmorgen kreeg ik te horen dat ik dan toch deel uitmaakte van de Belgische 4x400m voor het WK in Bydgoszcz! Een jongensdroom die uitkomt, een beloning voor al het harde werk… Een wereldkampioenschap, ik kon nog niet goed vatten wat me er me te wachten stond. Tijdens de convocatie kregen we tekst en uitleg over het WK. Zondagochtend 17 juli, in de vroege uurtjes, kwam een groepje mensen samen op de luchthaven. 12 atleten waarvan 7 jongens en 5 meisjes op weg om hun droom in vervulling te laten gaan. Een week die jammer genoeg voorbij vloog… Na een lange reis kwamen we eindelijk in ons hotelletje aan. Klein maar fijn zoals ze zeggen! Na de groepsbespreking was het tijd om de kiné vast te leggen en waren we klaar voor onze eerste nacht van dit avontuur. Daarna volgde het verkennen van de opwarmingszone, de kinétentjes en natuurlijk het stadion. Alles was zo indrukwekkend om te zien, al die verschillende landen, een stadion van meer dan 20.000 mensen… Alles was er om er een fantastisch avontuur van te maken! En zo begon de week die eeuwig mocht blijven duren. Opstaan, eten, trainen, supporteren voor de andere Belgjes, terug eten en rusten op de kamer. Dit was het verloop van de eerste 3 dagen voor mij en het 4x400m team. En dan onze grote dag, het was aan ons! We kregen een vrij gunstige loting, zorgen dat we bij de eerste 3 eindigen om een rechtstreekse kwalificatie te verkrijgen. Geen gemakkelijke opdracht als je weet dat je moet lopen tegen Amerika, Italië, Duitsland, Saudi-Arabië en Litouwen. Na de opwarming rechtstreeks naar de callroom… Zo zenuwachtig als iets je aanmelden, tenue aandoen en dan wachten wachten wachten! En dan na het afroepen van de USA: “Belgium line 9″… Daar stonden we als 4 kleine Belgskes in de tunnel, elkaar voor de laatste keer op te peppen om alles te geven! De spanning was veranderd in adrenaline die door ons lijf gierde! We liepen het stadion binnen. Als startloper mocht ik direct doorgaan, zoekend naar de andere Belgen om hen gewoonweg nog eens te zien. Mijn startblokken zetten, zwaaien naar de camera en mezelf nog eens opladen! Eenmaal in de startblokken was het muisstil, volle focus om die Amerikaan zo lang mogelijk af te houden… Startschot! Ik was weg, samen met die Amerikaan aan de leiding. De eerste rechte lijn, samen met de Amerikaan op het grote scherm toen dacht ik van woooow dit is fantastisch! Natuurlijk kwam die Amerikaan dichter, maar ik kon de stok afgeven als 3de! Opdracht volbracht, uitgeput als iets proberen te kijken naar de anderen: Julian, Dylan en Gerbrand. Als 4de over de meet maar absoluut geen ontgoocheling! 11de van de wereld in een toptijd van 3min10sec79h, zowat 4sec af van ons record! Gestreden als leeuwen en absoluut niet ten onder gegaan! We hebben getoond dat we het waard waren om er te staan! De week liep teneinde, een droom die uitgekomen is! Voor België prachtige resultaten: Hanne Maudens 3de en brons op de meerkamp, Elise Vanderelst knap 4de op de 800m! Dan stond er nog iets op het programma, na de inspanning de ontspanning: de afsluitingsfuif! Voor iedereen de perfecte afsluiter om eindelijk eens los te gaan, na het harde werk! Eindelijk… Maar dan was de droom over, terug naar België maar niet meer als die 12 atleten maar als 1! Één team die door het vuur zou gaan voor elkaar!! 11 nieuwe vrienden voor het leven die voor altijd in mijn hart zullen zitten! Voor al degene die dit lezen en ook zo een droom hebben als ik: ga ervoor! Ook voor de kleine atleetjes die een droom hebben zoals ik deze had! Alles is met vallen en opstaan maar ik ben er zeker van, de beloning is o zo mooi! Een avontuur die me voor altijd bij blijft…
Alexander
Categorieën: Uncategorized | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Mogelijk gemaakt door WordPress.com.

